onsdag 24. oktober 2012

Givende - tross alt!

Så var endelig kvelden her. En etterlengtet en sådan..! Etter diverse logistikk for å få alle gjøremål unnagjort, er dagen bestått med glans! (Dømt etter slitne og stort sett fornøyde barn, og slitne og stort sett fornøyde foreldre..)

Møtet hos barnevernet idag var veldig bra, og jeg er veldig glad for å kunne være med å bidra til å gjøre min plikt for at barna rundt oss skal ha det best mulig. Jeg fikk oppklart idag at, i kraft av min stilling, har jeg meldeplikt i bekymringsverdige situasjoner, også privat. Jeg er visst en profesjonell uansett tid på døgnet..! Kjekt å vite! Det er så bra at barnevernet er opptatt av å møte oss alle på et lavterskel-nivå. Det er ikke skummelt å ringe for å få råd, eller drøfte en uklar situasjon. De er faktisk mennesker som jobber for at alle barn skal ha det bra! MED foreldrene sine så langt det går. DE VIL IKKE TA NOENS BARN! (selv om det visst nok foregår advarsler rundt om, i Europa særlig, om at barnevernet i Norge tar barna dine.. Er det rart folk er litt engstelige..?) Vi må nok jobbe en hel del for å gjøre dem så lite skumle som det de egentlig er. Og det må foregå gjennom opplysning om deres arbeid. Jeg tror det er viktig at vi som jobber i barnehavene rundt om kring, må se på barnevernet som en samarbeidspartner, og ikke som en opphøyet innstans som tilkalles når vi står fast.. Vi må gjøre det naturlig for foreldrene at vi har et samarbeid med BV. I utgangspunktet vil jeg jo tro at de fleste er positive til det. Har man ren samvittighet, og ønsker sitt barns beste, vil man vel ta imot det man kan av både hjelp og råd underveis? Vi ønsker ikke på noen måte å begi oss inn i en maktkamp med noen på hvem som har fasiten på det enkelte barns måte å agere  - eller være på. Vi ønsker samarbeid! Så vi kan gjøre veien for de søte små så god som mulig!

Og nå skal jeg snart gjøre min egen vei så god som mulig, og finne veien til sengen. Etter å hatt rebusløp, rundt i skianlegget i Holmenkollen med Hermine på slep, og festlige konkurranser i store grupper, er dagen definitivt over.
Sov godt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok deg tid til å lese og kommentere!