mandag 15. oktober 2012

Gleder i hverdagen!

Da var mandagen her igjen, og en ny uke er igang. Mandag er som vanlig ganske hektisk, og barna er av en eller annen grunn mer urolige, og energiske enn ellers i uken. Det kan jo hende at de faktisk slapper av  i helgen, og er uthvilt til en ny uke med oss..? og jeg som trodde man fylte opp helgene med  de sosiale aktivitetene man ikke rakk i ukedagene..? hmm..

Sånn a pro pos; vi hadde 3-års barnebursdag på lørdag med alle Hermines venner fra bhg. Jeg har aldri opplevd 13(!) 3-åringer sitte til bords i 30 minutter +/-, og kose seg med maten, og konversere. For det var faktisk det de gjorde da de ikke spiste. De konverserte! Etter halvannen times mat og lek, var festen over og alle takket pent for seg, og Hermine takket pent for besøk og presanger. Vi lever fortsatt på en sky av stolthet og glede over en utrolig hyggelig og vellykket dag!



Idag har vi hatt møte med Lubeco, et nytt (for oss) renholdsfirma. Det er helt genialt hva de tilbyr. At vi ikke har tenkt på det før, eller at ikke fler tilbyr denne tjenesten..! De leverer! Setter varene i hyllene på lageret! teller over, og holder styr på hvor mye vi til enhver tid bruker av vaskemidler etc.! Så kommer de innom hver 4. uke for å fylle på, og for å sjekke at status er ok. Jeg som hadde såå mye glede av spontane turer til apoteket for å kjøpe engangshansker, eller kjøre i rushtrafikken med på Staples fordi vi manglet tørkepapir.. Særlig likte jeg de som leverte varer via eksterne firma, og som derfor ikke tok feil varer i retur.. Det var en lett avgjørelse idag, for å si det sånn! Så da er det bare å satse alt på at de holder mål. Det som er toppen av glede, er at de også tar for seg førstehjelpsboksene våre! Óg fyller opp lageret vårt med ekstra materiell, så det bare er å supplere når det går tomt! Tenk all den tiden jeg vil få til overs nå. Og all den tiden jeg kan frigjøre for andre, som blir jaget rundt av meg for å følge opp diverse lagerstatus :-)
Gleder i hverdagen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok deg tid til å lese og kommentere!