mandag 17. desember 2012

Årsplan til vurdering

Sitter hjemme og venter på min flinke og pliktoppfyllene (stort sett..) mann som snart bør være på vei hjem fra SU møte.
Det betyr at årsplanen for neste år er tatt opp til vurdering, og det er jo alltid litt spennende om noen har innspill til den. Vi har valgt å følge en ny standard fra Oslo kommune, og er igrunnen gangske fornøyd med det. Poenget her er at det skal være lettrer å sammenlikne årsplaner når alle tar utgangspunkt i samme mal. Det synes jeg igrunnen er helt fint jeg! Vi trenger litt konkurranse. Vi trenger å fortsette å holde trykket selv om vi stort sett er fornøyd med egen innsats. Vi må ikke glemme at det blir flere barnehaver, og færre barn uten plass, så det er ganske snart foreldrene som setter krav til oss. Jeg tror ikke helt ennå, men det kommer.
Jeg føler fortsatt at vi leverer såpass at vi ikke trenger å være redde, men vi skal være ydmyke!

Jeg gleder meg til å begynne på de pedagogiske planene for neste år (som ikke er lenge til..)! Jeg tror at vi gjør en god utvikling ved å hele tiden evaluere arbeidet vårt, og finne de små justeringene som potensielt kan gjøre prosjektene enda mer spennende for voksne og barn.
Dette er jo det morsomste ved jobben! Det å legge planer og finne ut av hva vi kan finne på! Til info for de av dere som kanskje hadde fått det for seg at bemanning og listeskriving var yndlingsdelen... ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok deg tid til å lese og kommentere!