onsdag 12. desember 2012

Snart jul

Nå nærmer julen seg med stormskritt, og jeg kan ikke si at julestemningen er helt på plass.. Men den kommer vel med siste stress for å få alt unnagjort i tide. Vi har pyntet litt hjemme, men ikke mye i år. I barnehaven er vi nesten i mål med julepresanger og dekorasjoner som skal hjem de mange glade hjem :) Vi har vært tidlig ute i år og, jeg iallefall, er forholdsvis avslappet til alt som skal være klart før vi stenger etter endt 20. desember.
Luciaøvingen idag gikk faktisk over all forventning! Barna er så flinke til å synge. Både høyt og tydelig! (Tror nok vi tar en øve-runde til imorgen like vel..)
Både barna og vi gleder oss til den magiske stemningen det blir når alle lysene er slukket og det eneste som høres er barnesang gjennom huset. Det er en kort seanse, men fortsatt hyggelig synes alle! Jeg tenker innimellom at det er mye som skal øves på, og mange foreldre som skal inn for 15 minutters sang.. Jeg tenker også at jeg tror det er verdt det! Barna skal jo hentes likevel, og det å få gå i det toget er så stort at det er bare å stille opp!

Så er det avslutning på Kunstindustrimuseet neste uke, og så er det straks ferie! En velfortjent en tror jeg de fleste vil mene.
Det har vært en lang og hektisk høst, men en fin en også på mange måter. Jeg føler at jeg har fått utfordringer (!) i jobben, som jeg faktisk har overkommet. Og det er jo ikke så ille. Da er jeg klar for flere etter jul mener Christian.. Hmmmm... Ja vel! Kom med dem!!

Selv har jeg overlatt yre barn etter Luciaøving til alle andre, og sitter hjemme og ser på en rørlegger som ikke kan fikse vasken på badet.. Feil armatur.. Hvordan kunne jeg vite det? Men han fixer nytt! Jippi!! Tenk å få fikset badet før jul..?! Det vill jo være en tanke nesten ikke til å tro..!

God onsdag!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok deg tid til å lese og kommentere!