søndag 20. januar 2013

Overtrett barn..

Hva er det med overtrette barn? Bør ikke de ha et STORT behov for å sove..? Det forundrer meg, og tildels irriterer meg, at det er så mye ..energi?.. i en barnekropp som er sliten. Det kan sette tålmodigheten til hvem-som-helst på prøve. Så da er det bare å ta frem alt man har av pedagog (?) i seg, og blande det med en stor del GOD MOR! Det er kjekt å ha på lager til tøffe tider!
Forståelsesfull er et stikkord som kan være nyttig, men dog like vanskelig. Når man sitter nederst i sengen og tror man har vært flink, tålmodig og gitt gode råd mot søvnutfordringer, og hun roer seg sakte men sikkert.. Er det helt klart nedtur når hun spretter dramatisk opp og har vondt i.. hjertet!.. Trekk pusten og tell til 10..! "Dette går bra, du må bare puste rolig og ligge med lukkete øyne. Det hjelper" Jeg trodde jeg skulle få inn et støt der.. Haha.. nei..
"Det er faktisk farlig å ha vondt i hjertet mamma..!!" OK, jeg innser at her gjelder det å ta henne seriøst. "Jeg kan holde deg litt i hånden?" "Ja"
-RO!

Det er nok en gang bevist at det å stå på krav for enhver pris er tøys.. iallefall her.. Det stjeler voksentiden, men er det ikke bedre innimellom at barna sovner raskere og fornøyde? (delvis fornøyd iallefall..)
Jeg tenker så ofte på hva de vil huske når de blir store. Og hvordan de vil huske meg. Det kan gjøre en litt myk til tider, men det er også greit! Innimellom. Det er ikke så mange eldre barn eller voksne jeg kjenner som holder på sånn fortsatt, så vi satser alt på at det blir folk av våre barn og!

1 kommentar:

  1. Sa utrolig myk barn. Vi ma altid huske det :) Helt enig med deg.

    SvarSlett

Takk for at du tok deg tid til å lese og kommentere!