fredag 8. februar 2013

Engelskboken

For en uke.. Mye sykdom fortsatt, og denne gangen har det rammet oss også.. :-/ Feber og stygg hoste er veldig usselt på en 3-åring som "er ferdig med å være hjemme, og vil i barnehaven å se vennene sine". Vi har vært hjemme på omgang, Christian og jeg. Praktisk for min del er at jeg til dels kan jobbe hjemmefra. Fra sengen.. For man flytter seg ikke langt unna pjuske småbarn! Utrolig hvor sterk den viljen fortsatt er når alt annet system er nede.

Jeg var på jobb idag for første gang på et par dager, og til min store glede lå det å ventet på meg et eksemplar av:

"Lek med engelsk i barnehagen"

Jeg har begynt å lese den og synes det er mye kjent. Det er kanskje ikke så rart når det er dette vi har holdt på med i Davinas i mange år allerede. Det som er fint er at det så langt er enkelt å lese og lett å forstå. Det er noe med å skjønne tanken bak det man driver med. De fleste hos oss har engelsk godt forankret i hverdagn, og vet å bruke det når det passer seg sammen med barna.

Den språklige bevisstheten alle er så opptatt av kommer tydelig frem i bruk av enkle konsepter, som bilder, konkreter og sang/ rim & regler. Vi ønsker at de som bruker engelsken har et personlig forhold til det de formidler. Da er gleden stor når de sitter hjemme på nett og finner engelske sanger med bevegelser til, som får varm mottakelse av barna i samlingsstund. Det er smittsomt vet dere, når man er engasjert selv.

Alt for sent igjen, og en ny dag venter imorgem. Nye møter og nye oppgaver! Særlig gleder jeg meg til møte teamet rundt Danseskjema! Det venter nye og spennende diskusjoner rundt redigering og vidrere gang.

God natt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok deg tid til å lese og kommentere!