søndag 3. februar 2013

Vi snakker Danseskjema

Nå er jeg akkurat ferdig med foredraget jeg skal holde sammen med Davina imorgen. Vi skal til en barnehave oppi veien, og snakke om Danseskjema. Det er veldig spennende å skulle fortelle om noe vi selv har laget, og utviklet. Det gir en annen iver, og engasjement i foredraget.



Det er viktig i foredrag i barnehaver med hele personalet til stedet at vi fokuserer på den praktiske gjennomførigen av bruken. De færreste er vel interessert i tall og vekting vil jeg tro.. Selv om det er viktig at man får litt bakgrunn for hvorfor man gjør det man gjør, og hvordan man setter funnene sammen. Jeg skjønner godt at man vil ha et svar på hvordan dette brukes i hverdagen. Hvordan det fylles ut, gjennomgås og hvilke tiltak som skal settes igang for de forskjellige utfordringene. Ikke minst er det viktig å presisere at dette er et lite komplisert skjema, som tar minimalt med tid. Det er om å gjøre å følge mavefølelsen. Vi skal legge fokus på at assistenter er like viktige som ped.ledere og førskolelærere i denne prosessen. Barna blir sett fra forskjellige vinkler og oppfattet forskjellig utifra den voksnes ståsted.

Det er gøy å utvikle konsepter og produkter og dette er neppe det siste ;-)
(Selv om vi tar en ting av gangen, har vi mange jern i ilden!)

Jeg har lest høyt, tatt opp, og tatt tiden på innlegget. Det er veldig rart å høre seg selv.. Men jeg har mye tro på at dette skal bli veldig bra. Jeg tror Davina og jeg kan utfylle hverandre godt og supplere hverandres påstander.

Så langt gleder jeg meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok deg tid til å lese og kommentere!