torsdag 7. mars 2013

Rådhuset, fravær - hverdag

Når man har jobbet så mye og så intenst som jeg har gjort de siste ukene, er det rart å sitte i sofaen og ikke ha noe hengende over meg, men press på rask ferdigstilling..
Da prøver jeg isteden å være engasjert i Christians interesser, i dette tilfellet fotball på TV. Innså vel raskt her at det er mange andre ting jeg kan bruke tid på. For eksempel forberedelse av morgendagen.

Vi skal en tur i Rådhuset imorgen å fortelle en komité i prosjekt OsloBarnehagen om hvor fantastisk vårt "Å by barnet opp til dans" er. Det er vel ganske stort at de følger med på oss fra høyere hold. Og så derfra da..! Dette er siste presentasjon før OsloBarnehagen skal velge observasjonsverktøy for Oslos barnehaver de neste årene. Jeg kjenner at det spenner nervene litt (eller mye), men har god tro på det vi driver med!



Jan og Davina var i bydelen idag og holdt foredrag for støttepedagogene i ressurssenheten. Et veldig vellykket foredrag på tilbakemeldingene å dømme.

Når jeg har jobbet litt med det skal jeg jobbe litt med en artikkel jeg skal skrive som skal ut i juni. Prosjekter er det ikke manko på! Og det er veldig spennende! (så lenge ikke alt ligger under press..)

Så tenker jeg at jeg kanskje skulle legge en god plan for hvordan jeg skal løse alt fravær hos oss om dagen, og det er det vanskeligste! Man kan ikke gjøre så mye med syke mennesker om dagen. Dette viruset som herjer gir aldri helt slipp.. Fryktelig slitsomt!
Vi dekker inn med vikarer og omrokkeringer, og håper det demper påvirkningen hos barna, og særlig de yngste. Jeg håper!

Så avslutter vi med studentene imorgen etter to uker med observasjoner. Spennende oppgaver er lest og levert tilbake. Vi tar med oss innspill!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok deg tid til å lese og kommentere!