onsdag 17. april 2013

Naiv? Jeg?

Kan noen fortelle meg hvorfor i all verden barnehavebarn skal få seksualundervisning..?
Og da vet jeg hva jeg får til svar.. Delvis ser jeg argumentasjonen, men hallo?  I barnehaven?? Hvorfor skal vi eksponere barna for noe som er forbeholdt voksne? "Fordi de skal ha et naturlig forholdt kropp osv..." OK.. Nei..
Jeg vil ha meg VELDIG frabedt at min 3-åring blir fortalt om forplantning og kroppens natur..!!!

Det kommer da veldig tidsnok, gjør det ikke? Puberteten kommer tidligere enn for 15 år siden, og tilgangen på informasjon er så stor og tilgjengelig at vi trenger ikke å begynne før de er store nok til å forstå en del konsepter.

Er det ikke andre ting vi kan fokusere på, som gjør at det skal være lettere å si fra om overgrep og lingnende enn å snakke om  blomstene og biene?
Skape gode holdninger, trygge barn og grensesetting. Jeg bare lurer.. (Og mener litt..!)

Jeg blir litt satt ut.. Men kanskje er jeg konservativ, gammeldags og naiv..? Ikke vet jeg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok deg tid til å lese og kommentere!