tirsdag 18. februar 2014

Svar på tilsvar

Vel fremme på Trøsvik sitter vi fortsatt og jobber.. Men denne gangen med svar på tilsvar til lett forsvarende/ angripende damer trykket i Klassekampen. 
Det er greit å ha sterke meninger med det er noe med å se saken fra flere sider, og være ydmyk for andres syn. Det er dessuten noe med å sende det jeg opplever som 'stikk' til oss som føler vi har gjort noe bra for oss selv som proffesjon og arbeidssted. Vi har så stor tro på det vi gjør at vi gjerne ønsker at andre skal få ta del i det vi mener er profitterende for barn og voksne i barnehaven. Jeg skal ikke påstå at jeg er idealist, det er det få av oss som er, men vi vil virkelig ha med oss flest mulig på det vi opplagt mener er til det beste for barn og voksne. Samtidig vil jeg ikke ha på meg at jeg tar ære for andres arbeid. Og så i avisen..? Nei.. Det var nok andre omstendigheter som gjorde at det ble formulert slik at de desverre fikk mulighet til å google eller hva de gjorde for å finne en halvsannhet å bruke mot meg i sitt innlegg. Jeg holdt nesten på å overse måten det var skrevet på da jeg først leste at de langt på vei var enige med meg. De hadde tross alt ikke så mye valg; ingen kan si at vi ikke ønsker at barna skal være sett hver dag eller at personalet i en barnahave ikke skal kjenne barna sine godt..
Spent på hva denne debatten vil bringe..?!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok deg tid til å lese og kommentere!