fredag 19. oktober 2012

Snart helg!

Nå nærmer det seg endelig helg! Føler at dette har vært en lang uke, men den har samtidig gått ganske fort..! Sånn blir det vel når det er aktivitet hele dagen, hver dag..!
Det har vært en innholdsrik uke for barna i Davinas. De har vært på Geologisk museum og sett på dinosaurer! Hva er vel ikke mer spennende og litt skummelt? (hvis vi ser bort fra noen "fantasidyr" de kom over på museet.. det var visst bare skumle og ikke noe særlig spennende..!)
Jeg må si jeg er litt fascinert over hvordan utviklingen til barna tar så store skritt.. mens 4 og 5 åringene i barnehaven elsker dinoraurer og vulkaner, og kan nesten ikke få nok av det, aner ikke 3-åringene hva jeg snakker om når jeg prøver å ymte frempå at dinosurene er spennende og store dyr..! (her er det selvfølgenlig også en vensentlig forskjell på gutter og piker!) Hermine synes ikke dinosaurer er noe å snakke om, men hvis vi snur tema til traktorer eller pippi, da er det noe helt annet..
Nå er det jo sånn hos oss at vi deler barna, så 3-åringene er skjermet, og har en noe annen dagsrute enn de eldre barna, så de får akkurat tilpasset det de trenger! kanskje med noe snillere og hakket mindre dyr i første omgang..

I dag kom første lass med varer fra Lubeco. Selger var her og skrudde opp nye dispensere på alle bad og toaletter, og fylte deretter opp der det trengtes. Han var effektiv og hyggelig og brukte godt tid på å snakke med både Christian og meg. (vi vet jo at når Christian først setter igang så går det i ett ;-) Men vi er alle fornøyde, og jeg er like imponert som da de var her sist, og håper alle lovordene holder stand!

Nå tar jeg straks helg (det vil si at jeg drar fra barnehaven.. jobben er jo ikke lagt til side av den grunn..) og reiser i Valdres med mann og tre barn. Det skal bli godt med miljøskifte for noen og enhver! Skal vel innom noen dyr en minst én traktor i løpet av helgen, så da er godt humør sikret for de fleste av oss! Så skal vi ikke se helt bort fra at det kommer noen oppdateringer etterhvert som vi får brukt kvelden til å snakke om og diskutere neste steg i vår hverdag/ jobb!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok deg tid til å lese og kommentere!