fredag 12. oktober 2012

Velkommen til mitt første blogginnlegg..!


Jeg hadde igrunnen aldri tenkt at jeg skulle begynne med noe som skulle kreve enda mer av tiden min, men jeg prøver meg. Jeg liker å skrive, og er jo godt over middels interessert i jobben min.. Vi driver en familiebedrife på godt og vondt, men absolutt mest godt!
Min svigermor Davina startet Davinas Barnehave som en liten familiebarnehave, for over 30 år siden som tilbud til min svigerinne og hennes venninder, og siden har den blitt utvidet flere ganger. Vi har nå ca 54 barn i alderen 1-6 år. Vi driver basert på Dr. Montessoris filosofi, og tolker hennes filosofi til å være forut for sin tid, og ønske om å følge dagens behov, og å være nyskapende.
Min mann Christian Talén, styrer det meste som har med administrasjon å gjøre. Godt mast på av hans mor og meg... (Hvis noen ønsker en diskusjon, eller bare synspunkter når det kommer til bhgpolitikk, er det bare å klikke på navnet hans, og dere havner på twitter). Jeg styrer hverdagen og den pedagogiske planen i barnehaven, i samarbeid med min svigermor.
Jeg er veldig glad i (og hater, men mest glad i) å organisere. Jeg tror hvem som helst som jobber i Davinas kan si noe om meg og mine lister..! Håper ikke så alt for negativt :-)
Vi har fantastiske team i bhg, og alle gjør en super innsats for å gjøre barnas og hverandres hverdag så hyggelig og meningsfull som mulig. Vi leverer fra oss flotte barn, og selvstendige barn, så noe riktig er det i det vi gjør!
Nå gleder jeg meg til å komme igang med skrivingen som omhandlerhverdagen. Det er jo der det spennende skjer! Det interessante i det alminnelige..!

Her er Hermine´n min i gang med klippeøvelser i barnehaven.

1 kommentar:

  1. Gratulerer! Gøy at du har kommet i gang og gleder meg å lese mer!!!

    SvarSlett

Takk for at du tok deg tid til å lese og kommentere!