torsdag 15. november 2012

Dans!

Jeg har vært på Zumba idag, og det gjør så godt for kroppen! Jeg elsker den type dans! Det er en perfekt blanding av Salsa, Merenque, Reggaton, Cumbia, Tango, Rock og mye mer.. Treningen er allsidig, og kommer av at kombinasjonene er satt sammen så alle muskler blir trent. Det er klart at man bruker litt tid på å komme inn i tempo, og rytme, men det er SÅ gøy når man er igang! (Det tok litt tid for en som har danset klassisk ballett i 17 år... man legger til seg en egen holdning da, som ikke passer i alle andre typer dans..!) Jeg må jo innrømme at de første gangene kunne man ikke snakke til meg under timen, for stemmen var rett og slett borte..! Men heldigvis kommer kroppen fort i form, og så er det ikke så veldig ille! Faktisk ganske gøy! Veldig gøy! Og hva gjør det ikke mer morsomt enn å ha en danselærer som smiler gjennom en hel time med blodslit, og får de mest kompliserte kombinasjoner til å se ut som om hun ikke har gjort annet i hele sitt liv..! Jeg kan ikke komme på én gang jeg har gått ut etter dansetimen og ikke vært glad! Til og med hjemme er det press på at jeg skal komme meg ut, "for da er du så blid når du kommer hjem"... Akkurat som om ikke jeg alltid er blid...? :D

Så hvis noen føler for å slå seg løs er det helt sikkert det beste og hyggeligste stedet å gjøre det på! Kirkenær Ballettskole! og Zumba med Live!!



1 kommentar:

Takk for at du tok deg tid til å lese og kommentere!