onsdag 7. november 2012

Kleskode i bhg..?

Onsdagen har vært en veldig hyggelig dag igrunnen! Jeg har brukt laang tid hos frisøren, og er knallfornøyd med resultatet! (Det er tross alt ikke så ofte.. Jeg er ganske kritisk!) Flinke Ida hos Sanz frisør på Majorstuen gjør en super jobb! Det å balansere smalltalk og ikke snakke i det hele tatt er en kunst jeg setter veldig pris på! Det er deilig med litt egenpleie, når man stort sett er omgitt av barn fra morgen til kveld. Mange har en kommentar på at jeg ikke trenger å "stæsje" meg så veldig når jeg bare skal være med barna likevel. Dere aner ikke hvor mange ganger jeg skulle ønske at jeg hadde en jobb hvor jeg kunne stille i høye hæler og blazer uten at noen så rart på meg.. Likevel tenker jeg at vi representerer jo oss selv og vår barnehave, med alt det vi står for så vi kan jo se ordentlige ut likevel..?! Vi vil hevde oss selv ved å vise at vi er stolte av oss selv og den jobben vi gjør ved å vise oss fra vår beste side. Jeg tror (kan ikke si for sikkert...) at man ubevisst (eller bevisst..?) får en større respekt fra fx foreldre om vi kler oss penere enn i joggebukser med knær og slitne hettegensere.. Det at vi viser at vi gjøre mer enn å "bare" se etter barna og leke hele dagen. Vi er tross alt forbilder for disse små! Både i væremåte og fremtreden. Så hvorfor ikke...? Jeg innser vel at de høye hælene ikke har noe for seg når man går inne, og ønsker ro i rommet, eller ikke egner seg til beveglse en hel dag.. Så det slaget er nok tapt.. Men de pene klærne har jo potensiale! Jeg kommer jo stor sett ikke skitten hjem fra jobb, og hvis så har vi vaskemaskin.. Jeg har aldri fått ødelagt noen klær.. Så hvorfor må man da finne de mest behagelige klærne? De utvaskede med kjipest snitt? Det er klart man må kunne bevege seg i dem, og de må være til en viss grad praktiske, men de må da virkelig ikke være stygge..?! Og det MÅ vel ikke være joggebukse..... Jeg mener vi må være stoltere av hvem vi er, og det viser man jo gjennom bla klær, og utseende.. Og så er vi selvfølgelig veldig fine mennesker på innsiden, og jobber hardt og godt for alle de søte små som trofast tropper opp hver morgen!
Vi kan nok helt klart øke bevisstheten vi har som ambassadører for vår bedrift, og hvordan vi ønsker å fremstå, og hvordan vi ønsker å bli oppfattet! Det er nemlig ikke helt samme sak.. I ett miljø vil du nemlig ikke få den samme respekten ved å te deg på en viss måte, som du vil få i et annet.. Det være seg alle de forskjellige måtene vi velger å uttrykke oss på..!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok deg tid til å lese og kommentere!