mandag 12. november 2012

"Tidstyv" i bhg?

Så var det "tidstyver" i bhg. For et teit ord.. (men det er en annen diskusjon..) Det var et foredrag basert på forskning, på oppdrag fra en bydel i Oslo. Der har de faktisk kommet frem til at det som tok litt for mye av tiden til assistenetene i bhg, var kjøkkentjeneste (OK, leser den.. men ta med barna da, så reduseres noe av stress ved fravær av en voksen), det var rydding (rydder ikke barna etter seg selv stort sett?) og påkledning (......?......what??? Er ikke det en del av greia? man hjelper barna på med klær, og får samtiding en verdifull en-til-en samtale, evnt fler..) Og hvis man skulle redusere disse oppgavene, hvem skulle da gjøre dem??
Styrere var oppgitt over at de brukte mye tid på dokumentasjon og sykefravær. Igjen da.., er ikke det en del av pakken når man er styrer? Det er ikke mange styrere som er så heldige å få være sammen med barna på daglig basis. Der har vi pedledere og assistenter.. Jeg føler meg etter idag veldig priviligert som ser, og kjenner barna våre så godt som det jeg gjør. Jeg bruker så mye tid jeg kan sammen med dem, og de voksne, og føler likevel at det er ALT for lite! Jeg sa en gang for noen år siden at styrer skulle jeg aldri bli... Men, sånn ble det visst ikke! Jeg har en veldig spennende jobb, og liker de aller fleste aspekter ved stillingen! Selvfølgelig er ikke alt like spennende, og like givende, MEN jeg vet jo at det er en del av jobben, og det må gjøres.. Da er det vel ikke en "tidstyv"? Bare fordi det er kjedelig.. Eller?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok deg tid til å lese og kommentere!