søndag 27. januar 2013

Ny uke på vei..

Ny søndag ettermiddag. Ukene går alt for fort!
Vi har akkurat kommet hjem fra barnehaven alle sammen. Har vært innom for å desinfisere dører og annet, og vi har vasket alt av sengetøy, tepper, puter og dukkeklær. Uken som kommer skal ikke få bli noe i nærheten av denne. Jeg har aldri i mitt liv vært med på en sykdom som man omtrent kunne stå å se gikk fra den ene til den andre. Heldigvis har vi sluppet unna hjemme hos oss! Omgangssyke er det verste jeg vet!

Nå er det straks middagstid, og det trengs for å legge gode planer for personalmøtet imorgen. Vi har gjort om på rutinene, og skal imorgen bare ha møte med 1.etasje. Altså 1- og 2-åringene. Dette har vi gjort for å få mer konsentrerte møter som er mer effektive for den enkelte gruppe. Og så har vi et genuint ønske om å kunne være med på diskusjoner om de forskjellige planene og målene som blir satt for de små.

Barnehaven er en helhet, og derfor ønsker vi at vi skal kunne være et bindeledd mellom oppe og nede. Det er så lett at man lever i sine egne hverdager uten innsikt i hva som skjer ellers i huset. Jeg vet selv hvordan det er når det kniper opp, at jeg ikke har tid til å kikke innom nede.
Bare fordi jeg har lyst til å følge med, og beholde den daglige kontakten.
Jeg skremte meg selv litt da jeg fant ut at jeg ikke kjente alle de minste.. Nå gjør jeg det! Men det er så lett at hverdagen bare går sin gang på rutine. Jeg får ikke sagt det nok!

For å være over middels god, tror jeg at den lille ekstra innsatsen og det ekstra samarbeidet er avgjørende. Jeg tror det hever kvaliteten på tilbudet pga bevisstgjøring hos alle.

God snart ny (og frisk!) uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok deg tid til å lese og kommentere!