lørdag 5. januar 2013

Uken som gikk

Lørdag kveld, og nesten alene. Hvis jeg ser bort fra Hermine som ligger og sover med alle klærne på. Vi skulle nemlig kjøre Christian til den årlige guttemiddagen, og da sovnet hun selvfølgelig i bilen. Det pleier å være lite lurt med tanke på legging en time senere, men nytt av denne gang er at jeg faktisk kunne bære henne inn, og hun sov fortsatt! Det skjer jo aldri! Hun var forresten våken i 30 sekunder, eller no´, og var misfornøyd med å være hjemme når vi skulle ut å gjøre noe, men hun sovnet med en gang igjen! Jippi!

Det gir meg litt tid til å reflektere over uken som gikk, i rekordfart. Kanskje fordi den bare hadde 3 jobbdager? Vi var tilbake der vi slapp før jul, med forhøldsvis mye fravær blandt de voksne, men med en ny giv og høyt engasjement blandt alle andre. Merker at det er deilig! Vi er klare for å gjøre tilbudet til barna enda bedre, og vi synes det er gøy. Nye planer for både tur, og kulturdelen av barnehaven ligger delvis klart.
Det blir museumsbesøk og systematisk arbeid med diverse tema. Jeg skal komme tilbake til alt når vi er igang.
I uken som kommer begynner vi skikurs for alle som vil. Både langrenn og alpint. Vet ikke om det er barna eller de voksne som gleder seg mest, men bra og gøy skal det bli!!

Hermine er igång med favorittsyssel om dagen; bokstav-sortering


Egentlig burde jeg vel sittet og gjort siste finish på dagsplaner og arbeidstider, men det må vente til imorgen. De er for så vidt ferdige, men en par utfordringer står igjen. Alt går jo ikke opp av seg selv, når det en del deltidsansatte. For det er ikke sånn at for eksempel 2 deler en stilling.. Tenk så lett det hadde vært! (Det er lov å drømme litt innimellom..! Og.. jeg vil ikke bli dømt pga drømmene mine :P )
Men, dette går opp hvert år, og det gjør det i år også. Det er bare slitsomt mens man prøver å tenke og være smart :)

Jeg får vel gå tilbake til rydding etter dagens ommøblering. Det gjør seg desverre ikke selv.. Det dukker opp så mange små-ting som ikke hører til noen steder. Og det rare er at de hadde et sted før ommøbleringen.. (Grunnen er vel at de var strategisk plassert et sted for å ikke synes.......) Jeg kaster! Og håper at ikke noen savner noe av betydning.

God lørdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok deg tid til å lese og kommentere!