lørdag 2. mars 2013

Danseskjema og språk

Samtidig som alt går som det skal i bhg (med unntak av diverse fravær) får vi også gjort mye annet i familien Talén/ Davinas Barnehave.
Vi jobber for harde livet på Danseskjema og veilederen, og det er snart ferdig! Davina og jeg har jobbet i vinterferien, og vi sitter om kveldene for å finpusse avsnitt og forenkle utfylling. Håper vi kan få til et prøvetrykk iløpet av uken eller neste.

Jeg var på Bredtvet igår, for å snakke med Jan Mossige og Erns Ottem om språkutvikling og innspill til skjema. Jeg føler meg virkelig heldig som har mulighet til å snakke med noen som har så lang fartstid i språkforskning, og så lang erfaring.
Det som også er stas, er jo at jeg tror de hører på meg og mine synspunkter. Det inspirerer meg å ha mulighet til å diskutere og samtale med personer som er på topp i sitt fag.

Desverre er det mange godt voksne i språkverden, og det er på tide å få den yngre generasjonen interessert og engasjert i språkutvikling. Interessert på den måten at de/vi virkelig dykker ned i forskning og kommer med synspunkter. Vi må komme mer ut og frem, og vise at informasjonen og kunnskapen vi sitter inne med er av stor betydning for vår generasjon.

Har vi like stor tiltro til informasjon som kommer fra "den yngre generasjon"? Eller er det forbeholdt de erfarene å komme med tyngden?
Og når er man erfaren nok til å bli lyttet til?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok deg tid til å lese og kommentere!