torsdag 11. juli 2013

Fremgang i vondtene :)

Venterommet på Gjøvik Sykehus
 Ny dag med undersøkelser av Hermines gipsben. Alltid morro med en 2 timer lang biltur til Gjøvik, på det som sikkert har vært sommerens varmeste dag.
Baksetet med en små-utålmodig liten pike som forklarer klart og tydelig at hun er litt redd for doktoren, på en svingete, humpete vei og med vond rygg/nakke.. Det er ikke det morsomste jeg har vært med på, men må ofres for positivitet og spenning rundt doktorbesøk :)
Hun spurte meg hvorfor vi måtte gå akkurat idag, hun ville heller gå imorgen, hvor på jeg forklarte at det var idag de hadde tid til å se på benet. Videre spurte hun hvilken dag det var idag, og jeg svarte torsdag. "Jeg liker best fredager på sykehuset" kom det kjapt. "De andre dagene er jeg mer redd".
Jeg synes hun var flink, og smilte til og med til de forskjellige legene vi var innom.
Dagens beste nyhet er: kun 2 uker til med gips! Videre har hun fått krykker, og lov til å belaste foten det hun trenger og klarer. Jippi! Ny hverdag med senkete skuldre, og mindre (?) bæring! Vi hadde ventet 5 uker til så dette var stas..!
Jeg er bedre (litt) i nakken og beveger meg mer, men sover dårlig. Jeg var hos flinke fetter Bjørn på Valdres Treningssenter og fikk super behandling. Jeg ble klemt og dratt, presset og massert, og til slutt knukket på plass. (Tusen takk!) Så fikk jeg teip, og skal gå med den i noen dager. For alle som lurer, så hadde de ikke mer rosa...;)  For en god sommer! Vi som skulle være så effektive og få gjort i stand så mye her på Trøsvik. Blir mye på Christian nå stakkars... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok deg tid til å lese og kommentere!