onsdag 31. juli 2013

På tur i Portland




           Montessori in the square. De har satt opp 3 klasserom komplett med materialer og snacks og alt som hører til. Så kan forbipasserende barn få lov til å komme inn og bruke rommene. Med veiledning av en lærer selvfølgelig. Det var gøy å se, for man får testet litt hvordan dette fungerer med barn som ikke er opplært i et bestemt miljø. (Som jeg ofte har inntrykk av at vi får presentert.) Det morsomste var ett-åringer som laget sin egen snacks og satt seg ned ved bordet og spiste.


Her er fra 0-3 klasserommet. Alt i bitte-liten størrelse. 
Den runde stangen på bildet, er til å lære å gå med. 
Så har du den lille trappen
med rekkverk. Helt herlig å se på!




Her er inngangen til konferansesenteret. Det var overveldende! Føler virkelig at jeg er i Amerika, med størrelse og standard på det som skjer. Alt er så velorganisert, og rent og alle er hjelpsomme og blide og hyggelige hele tiden. Det er noe annet det..


De hadde satt sammen en veldig fin pakke med utstyr jeg vil komme til å trenge. Særlig vesken tror jeg blir flittig brukt..
Nei da.. Det er et utrolig opplegg. De har til og med printet ut de foredragene jeg har meldt interesse for da jeg meldte meg på. Så er her er ingen ting gjort i en hui og hast i alle fall. JO, og så har alle deltakerene fått trikkekort som varer hele oppholdet. Hvor kult er ikke det? Snakk om å legge til rette for folk!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok deg tid til å lese og kommentere!