fredag 2. august 2013

Wandering around Portland

Det er så deilig å kunne gå rundt som man vil. Det er ikke ofte, så jeg får nyte det mer enn å savne hjemme. Har vandret litt rundt mellom slagene idag, og sett litt forskjellig. Det er facinerende hvor forskjellig det er her fra hjemme. Alt fra holdninger til hverandre, åpenhet og tillit. Jeg gikk forbi et vindu hvor de reklamerte for barnepass. Fair nok det. Inntil jeg så litt nærmere på det. Du kan levere barnet inn til pass mens du går erender.... "you drop - you go" stod det. WHAT..?? Hvem gjør det? Særlig jeg skulle levert fra meg mine søte små for å gjøre erender. Og da snakker vi ikke lekerommet på IKEA.. Det er kanskje uforståelig for meg som er vandt til at vi beskytter barna våre så mye vi kan hele tiden. (Så kan man sikkert diskutere hvor bra det er også..)
Så har jeg sett den kuleste sightseeingbussen. Den er rosa! Dette er billettboden, som er en kopi av den bussen som kjører rundt. Jeg burde sikkert tatt den bare for å ha gjort det..!

Så fant jeg Abercrombie butikken! Den var igrunnen mindre enn den i London, og mer uoversiktlig. Men, fortsatt mye fint! Og handle fikk jeg gjort der også. Om ikke for klærne, så i alle fall for posen ;)

Så var det avgårde på the Max, som er metrosystemet, som jeg begynner å bli komfortabel med. (Nå trenger du ikke bekymre deg lenger Christian, for at jeg skal gå meg bort!) Den går nesten fra dør til dør, fra hotellet og til congress senteret. Likevel måtte jeg jo seff ta den et par stasjoner lenger for å finne et kjøpesenter jeg hadde sett på kartet. Da mått jeg gå litt... ;) Fant frem, ble overveldet og fant ikke noe annet spennende enn å få tatt en manikyr.. Hmm... For så vidt fornøyd med det altså! Best å komme seg tilbake til forelesningen jeg hadde meldt meg på! Det er bare to stasjoner tilbake, jeg går... Eehh.. Ja.. Og går.. Litt omveier er fint for å bli kjent!
Fant frem og er fornøyd inne på senteret, finner meg den teen jeg liker! (Jepp Christian, jeg kan ta vare på meg selv!)

Så er det bare å finne riktig forelesningsrom, eller sal heter det kanskje når det er så enormt!? (Når det står max 4100 mennesker utenfor døren..) Fant rommet, men valgte å bytte tema. Why not? Reaching Children with Significant Language Needs in a Montessori Environment.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok deg tid til å lese og kommentere!