tirsdag 24. september 2013

Nå blir det styr på økonomien!


Dag en og to av første runde på BI er gjennomført. Jeg orket ikke å skrive igår, for hodet mitt var fullt.. Det kom verken noe fornuft inn eller ut etter kl. 17.00 i går. I dag er det der imot bedre. Kanskje fordi jeg skjønner noe mer enn da jeg begynnte igår, eller fordi jeg er i en så kalt drive. Du vet når man er i gang med noe og føler at det bare er å flyte med så går alt bra.. I hvert fall greit :P
Økonomistyringen har jeg nok fått et litt annet syn på, det er jeg ganske sikker på. Resultatregnskap, kostnad og balanse også. Kan ikke med hånden på hjertet si at jeg skjønner alt, eller er klar for å lage disse på eget initiativ, men jeg klarer å skille noen tall fra hverandre. Og det er en begynnelse. Jeg skal øve masse! Eksamensoppgaver på stranden er et alternativ, men vi får se ;-)

Det er noe eget når man får en foreleser som er SÅ engasjert og som formidler på en måte som gjør at man ikke føler seg dum når man ikke forstår. Han ramser opp masse og sier han regner med at vi forstår. Stiller sp. mål og før noen får sagt noe om at vi kanskje IKKE forstår, sier han; "jeg vet dere ikke skjønner likevel, så jeg skal gi dere noen gode eksempler". Og så får vi det, og så forstår vi mer! Mye er ikke så vanskelig, og annet er litt mer komplisert.. (for de som ikke synes økonomi er ustyrtelig festlig..)

Jeg kjenner at jeg gleder meg til neste runde. Håper bare at jeg har skjønt litt mer, og har fått gått gjennom noen oppgaver.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok deg tid til å lese og kommentere!