onsdag 12. februar 2014

Zumba!


Jeg skal tråkke så vidt ut i en diskusjon jeg ikke har fulgt godt nok med på, men velger å stille spørsmålet likevel; Hvem er det som kan si at Zumba ikke er god trening??
Jeg ser at det blir forsvart med at det er så gøy at det får folk opp av sofaen.. FINT! Men likevel.. det er da i høyeste grad trening? Trening uansett type skal være motiverende for den som utøver den for å få en effekt det er det ikke noe tvil om. Så jeg er vel motivert jeg da! For effekt er det i lange baner! Kondisjon har aldri vært en favoritt hos meg, og jeg husker hvordan jeg holdt på å dø etter 15 minutter de første zumbatimene jeg hadde for et par år siden.. Husker det så godt at jeg kan kjenne det fortsatt! Men etter omtrent et halvt år kunne jeg gjennomføre en hel time uten å dø, og samtidig jobbe med trinn og treningen i det hele, og enda ha det gøy! Så, kondisen er vel bedret med zumbaen da eller..? Effekt.. Styrketrening kan man jo si at det er ettersom jeg kan se markering i muskler etter at jeg begynte å trene zumba.. Effekt.. Og jeg trener/danser kall det hva du vil stort sett bare en dag i uken. Selvfølgelig alt for lite, men likevel er det en effekt. Kondisjon, styrke, lykke og energipåfyll!
For visste dere at det går an å bli støl fra tærne og hele veien til (!) halsen..? Jeg velger å kalle det effektiv trening av alle muskelgrupper ;)

Takk for dansen Live!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok deg tid til å lese og kommentere!