torsdag 1. november 2012

Takk til alle på jobb!

Så var kvelden her, og jeg sitter i sengen mens minstemann sover, og vurderer sterkt samme alternativ. Trening er droppet, for andre gang på to uker, i bytte mot hodepine og tretthet. Om det kommer av en uke med diverse aktiviteter for barna, eller om der rett og slett kommer av at det er slitsomt å få dagene på jobb til å gå rundt når det stadig er mangler i personalet er ikke godt å si... Men det jeg kan si er at det er innmari utilfredsstillende å drive "brannslukking" og overlapping for å dagen til å gå rundt. Jeg er ikke helt sikker på hvordan det merkes på hverdagen til ansatte og barn, for vi gjør virkelig vårt beste for å få alt til å gå som det skal! Etter at vi var nødt til å fordele endel oppgaver, pga en permisjon, er det ikke mye tid jeg i praksis har til barna. Alle oppgavene ble nemlig "fordelt" til meg... Ergo; jeg trenger min tid på kontoret, selv om det jeg liker best er å være sammen med barna! Det kan jo hende at jeg får mer tid til det når alt setter seg godt i et system, og jeg ikke må bruke tid på uforutsigbare plutselige hendelser... (slutter de å komme forresten?) Jeg har lært meg å ikke være så altfor glad når jeg ser at kalenderen er tom en dag, for det varer ofte ikke lenger enn til jeg kommer inn døren på jobb.
Nå skal jeg ikke bare klage, for jeg har en fin gjeng, som jobber knallhardt, og stiller opp og legger til rette for hverandre, og det setter jeg utrolig pris på! (hvis noen av dere leser dette..!) Vi er blitt flinke til å samarbeide på tvers av gruppene, og det gir alle mer innsikt i hverandres hverdag, og forståelse for hverandres utfordringer (til en viss grad). Vi gir barna det beste tilbudet vi til enhver tid føler at vi kan gi, og er stolte av den jobben vi gjør! Jeg håper at alle foreldre og andre ser hvilken innsats vi legger ned for å gi alles barn og hverandre en god dag!
Jeg synes idag, hvor jeg følte at livet var kjipt, at det var på sin plass å gi velfortjent ros til alle de positive menneskene som kommer på jobb med kreative løsninger og opplegg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok deg tid til å lese og kommentere!